středa 13. července 2016

Kuchtím # 0.1 Tvarohové pirohy s povidly

Další nová rubrika - s názvem Kuchtím a dovětek .... Kuchtění umění, aneb u mě určitě! :D
Proč? No, protože pořádně vařit jsem začala až teď tak dva roky zpátky. Dřív jsme vařili s přítelem spolu, teď se taky pravda střídáme. Dřív nebyla potřeba, teď je, bydlíme spolu, tak je potřeba i uvařiti :)

No, v neděli jsem zkoušela tvarohové pirohy s povidly. Přiznám se recept není můj, nicméně přidávám i s vlastnoruční fotkou výsledku. 

TVAROHOVÉ PIROHY S POVIDLY 



Těsto: 
  • 250 g tvarohu v kostce
  • 250 g polohrubé mouky
  • 1 vejce
  • sůl
  • 25 g Hery 
Náplň:
  • hustší povidla
  • 1 bílek 

Ozdobení:
  • rozpuštěné máslo
  • strouhaný perník nebo kakao
  • moučkový cukr 
Postup: 
  1. Připravíme si těsto - nelepivé a poddajné. Pomoučíme podložku a vyválíme placku cca 3 mm a rádýlkem (konečně jsem ho použila!) nakrájíme čtverce (no, já měla spíš obdélníčky, a šlo to taky).
  2. Do středu dáme lžičku povidel. Rozklepne si vajíčko a rozdělíme žloutek od bílku. Prstem rozetřeme bílek po okrajích, aby se nám dobře přilepilo těsto k sobě a vznik piroh. Na závěr, ještě vidličkou promačkáme, aby pořádně držely při sobě.
  3. Přivedeme k varu vodu s lžičku soli a dáme do ní pirohy, opatrně je podebereme ode dna, aby se nepřilepily. Až taštičky vyplavou na hladinu, vaříme cca 5 min. Na závěr polejeme rozpuštěným máslem, posypeme strouhaným perníkem a přidáme cukr.

DOBROU CHUŤ!




Žádné komentáře:

Okomentovat